Wist je dat...? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Wist je dat...? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Wist je dat...?

Door: Charlotte Wouters

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoi lieve bloggers!

Hoe gaat ie daar? Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Trainingen geven, stage lopen, wat chillaxen...
Daarom leek het me leuk om enkele wist-je-datjes op te stellen die ik hier heb ontdekt.
Hier gaan we dan...

Wist je dat...
... Zijspiegels echt wel belangrijk zijn als je met de auto rijdt?
Ik ben nu een twaalf weken in Suriname. Sinds het begin van mijn reis, heb ik al zotte touren moeten uithalen om niet onder een auto terecht te komen wanneer die afdraait.

...Jef Vereijcken een ongekend talent is in het maken van dromenvangers van muskietendingetjes?

... Een rijbewijs hier niet belangrijk lijkt?

...Je blijkbaar een kneusje bent in Nederland wanneer je als jongedame geen string draagt?
Nederlanders, een tof ma oh zo raar volkske ;)

... De toeter van de auto wordt gebruikt als communicatiemiddel?
Op straat hoor je niet anders als getoeter. Het kan een 'dank je' betekenen maar ook 'goeiedag' of 'kijk uit u doppen'. Nog steeds kan ik niet onderscheiden welke 'toet' men bedoeld.

...Elke blanke dame, vrouwelijk schoon of niet, de hemel wordt ingeprezen?
Hiep, hiep, hoera voor een zelfvertrouwenboost van jewelste ;)

...Je hier zeik,zeik,zeik nat kan worden zonder in de douche te staan?
En dat is dan niet van de regen :p.

...Er hier altijd zonneschijn komt, na de regen?
In België hoort men vaak 'na regen, komt zonneschijn'. Valt dat tegen als na een week de zon nog niet heeft geschenen. Geen paniek, in Suriname is dat wel het geval.

... Er ter huize Berlioz 7 kleine strontjes van puppy's rondlopen?
3 Weken geleden beviel ons Lucky van 8 scheetjes. Vandaag kregen we de gelegenheid om te knuffelen met de cuties.

... Je helemaal opfleurt van een disneyfilms met de ladies?

...Een spelletje Ninja kick-ass is voor een instant CHIROgevoel?
Na een pruilerig dagje à la "Ooooh ik wou dat ik nog eens chiro kon geven" hielp een rasecht chirospelletje er me zo bovenop.

...Pakketjes toch aankomen na ettelijke maanden wachten?
Dank u mama en papa!

... Een pet onder de helm fancy is?

... het sociaal aanvaardbaar is om hier minstens een half uur te laat te komen op een vooraf gemaakte afspraak?
Handig voor mensen als ik ;)

... Een blokker blijkbaar ook hier te vinden is?

... Elke Surinamer minstens twee gsm's heeft? Meestal een Iphone en een Blackberry.

... Grasmachines hier amper te zien zijn.
Dan maar met de bosmaaier om 07h00 's ochtens, het liefst nog op Charlotte's vrije dag.

...

Zo dat waren de wist-je-datjes voor vandaag.

Ik laat snel weer van me horen!

Liefs
C-lotte

  • 08 Mei 2013 - 08:39

    Anke:

    Wat worden we toch slim van jou "wist je datjes".
    Leuk om nog is van je te horen! Wel rare regels daar lijkt me... :-)
    Alles in orde daar?
    Zo te lezen toch wel. Ze hebben al kei dikwijls gevraagd wanneer je terugkomt.
    Ik ben dat dus ook vergeten.
    Je hebt de groetjes van iedereen int Laak!
    Ook van de mensen van de apotheek!

  • 08 Mei 2013 - 09:43

    Mama:

    Het zijn wel leuke "wist je datjes", heel anders dan in het belgen landje. Je zal achter je avontuur wat mogen afkicken van het lome, trage en uiteraard warme Suriname!!

    Liefs
    papa & mama

  • 08 Mei 2013 - 19:42

    Carla:

    ik vind het wistje datje van de ninja op de chiro het leukste :D

    op kamp moogt ge u weer helemaal uitleven ;) daar zorg ik wel voor :D

    ik kan al nie wachte om op kamp te vertrekken!

    hup charlotje hup ;)

  • 09 Mei 2013 - 11:45

    Laurien:

    Wist je dat...

    - Charlotte een kei leuke blog heeft geschreven?
    - ze blijkbaar veel slimmer is dan ze eruit ziet?
    - ik ze wel een beetje mis... een beetje veel!
    - ik ook heel fier ben op alle avontuurtjes?
    - we de dagen aan het aftellen zijn tot je terugkomst?
    - we aan het brainstormen zijn voor een cadeau voor je verjaardag?
    - suggesties welkom zijn?
    - ik nu ga stoppen met schrijven?
    - het anders wel een vervelend zou kunnen worden?
    - ik je nog veel virtuele kusjes en knufjes geef?
    - ik niet kan wachten op je volgende blog?

    xxx
    Laurien

  • 11 Mei 2013 - 23:43

    Monique Nuyts:

    Als ik je zie op Skype of nu je "wist je datjes" lees, dan weet ik dat alles goed gaat met je, wat me veel plezier doet. Geniet nog van de tijd die je daar bent en weet dat er veel mensen zijn die naar je thuis komst uitkijken.
    Groetjes!!!
    Monique.

  • 12 Mei 2013 - 16:02

    Heidi:

    Hey Charlotte,
    wist je dat ik uw 'peet' tante Jenny toevallig donderdag ben tegen gekomen op een terras. Ze was zeer benieuwd naar jou en jou avonturen.

    grt
    Heidi
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 56331

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: