Wa werken & Wa chillen : ) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Wa werken & Wa chillen : ) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Wa werken & Wa chillen : )

Door: Charlotte Wouters

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoi daar allemaal!!

Hoe gaat het met jullie?
Eerst en vooral wil ik even benadrukken wat voor een coole vrienden ik heb. Tijdens het leidingweekend van de Chiro hebben ze een foto afgedrukt van mij en ook mijn naam gemaakt men hun lijf. Checkt de foto's maar eens. Ik was en ben nog steeds supervertederd. Wat een schatjes!

Afgelopen zaterdag zijn we met het huisje naar Overbridge geweest. Dit is een strand aan de Surinamerivier op een dik anderhalf uur rijden. We hadden onze hangmatten mee en hebben er de hele dag echt zalig gerelaxed. Het was supergezellig.

We waren rond half 7 thuis en aangezien we niks goesting hadden om te koken, bestelde we een lekkere pizza. Pas om 22h30 kwam onze pizza aan. Tijdens het wachten keken Elselien en ik een rasechte 'chickflick'... SEX & THE CITY. Kan toch niet missen. Eenmaal de pizza er was, hadden we eigenlijk geen honger meer, maar goed... hij smaakte toch ;).

Zondag was het Joliens laatste dag. Jolien was op bezoek bij Dimitri. Een zalige dame! Er was al de hele dag een donkere kleur aan de hemel. Eens dat de regen met bakken uit de lucht viel, zijn Jolien en ik samen gaan dansen in de kletterende regen. Toen we ons terrein te klein vonden voor zot te doen, zijn we de straat op gegaan voor een tourtje te lopen. Zeik, maar dan echt zeiknat, kwamen we weer aan in ons huisje!

Daarna moest ik me snel omkleden omdat we een afspraak hadden met een docent van lerarenopleiding. We gingen met iedereen iets drinken in't Vat. Lieven bracht me up to date van 'Homeland' en 'Thuis'. Huuraay, nu ben ik weer een beetje mee.

Maandag ben ik naar de Kennedystichting geweest. Marcherie moest naar de dokter en bleek het dus dat ik alleen met de jongens zou zijn. Het was best goed. Enkel tussen G. en mij accedeerde het niet. Uiteindelijk heb ik hem naar een andere leefgroep heb gebracht. We hadden een situatie gehad waardoor hij me negeerde. Zo frustrerend. Wat doe je in godsnaam met jongeren die doof zijn en je negeren? Verschrikkelijk.

Dinsdag zijn we weer een training gaan geven. Deze sessie heette 'de begeleiders leren van het kind'. We hadden de afgelopen 3 sessies de kinderen zaken proberen bij te brengen waardoor het ons leuk leek om nu eens van de kinderen iets te leren. Ze vertelden hoe ze potten bakten, weefden en de tuin onderhielden. Best leuk om te zien! Daarna ben ik naar de Kennedy geweest voor een gesprek met de leefgroepbegeleiding van Sabakoe (waar ik bij sta). Het gesprek liep niet zo van een leien dakje maar goed.

Na dat gesprek had ik echt nood aan een verfrissende duik. We gingen met enkele van ons huisje naar 't Zin. Een zwembad in het midden van Paramaribo. We relaxte was en zeverde over de rotdagen die enkele van ons achter de rug hadden. Om de 'bad days' volledig af te sluiten, gingen we achteraf iets eten in't Pannekoeken en Poffertjes huis. De avond sloten we af door een danske te gaan placeren in 'Club Sky'. Echt leuk!

Het was half 6 toen ik in mijn bedje lag. Ik viel lekker in slaap tot ik na 2h werd gewekt door een man die het een goed idee vond om om half 8 's morgens zijn gras te gaan afdoen. Got to be kiddin' me. Ik ben dan maar opgestaan. Toen we op het punt stonden om te gaan zwemmen want het was 46°(!), betrok spontaan de hemel. Echt chique om te zien want de helft van de hemel was helderblauw en de andere helft was zwart. Omdat het zwemmen niet meer doorging, ben ik maar in de hangmat gaan liggen. Daar heb ik dan ook de rest van de dag doorgebracht. Al slapend, al film-kijkend ;)

Dat was alles voor de afgelopen dagen.

Tot gauw.
Liefs C-lotte


  • 02 Mei 2013 - 16:54

    Besje:

    Hey Lottie !
    Was het hier ook maar zo warm ! Nu ja 46° is misschien wel wat overdreven ;)
    Fijn te lezen dat het daar zo leuk is !
    Ik hoop snel je nog eens te kunnen praten, ik heb ook wel wat te vertellen !
    Veel liefs,
    besje

  • 02 Mei 2013 - 17:01

    Mama:

    Altijd blij een verslag te krijgen van onze jongste dochter.

    Schitterend van de CHIRO

    Nog veel stage - vreugde, na de stage veel administratie - vreugde en voor de vrije tijd nog veel amusement!

    Liefs van papa en mama

  • 02 Mei 2013 - 17:03

    Besje:

    En seg, amai ge ziet er goed uit ! Je wordt precies met de dag meer blond :d

  • 02 Mei 2013 - 17:14

    Laurien:

    Hoi zussie!!

    't Gaat daar precies met ups en downs. Ik zou niet weten hoe je een dove kleine met gedragsproblemen kan aanpakken, ma ik heb zo het gevoel dat als je dat kunt, al de rest eenvoudig wordt. (Te lange zin, sorry) Fijne foto's trouwens. Als het als orthopedagoog niet lukt, kan je nog steeds als weefster door het leven gaan. Uniek beroep voor hier toch? Leuk dat je de fun en het werk goed kan combineren. Ik kijk ernaar uit je terug te zien!

    Lieve groetjes (en ook van Tom)


    Laurien

  • 02 Mei 2013 - 20:08

    Papa:

    Hey dochter,

    Ik ben jaloers op de hangmat. Tis hier nog niet echt het weer om ze uit te halen.
    Misschien komen we volgend week dinsdag terug aan 20 gr. Maar dan mag er niet te veel wind zijn. (en we moeten nog tijd kunnen maken ook).

    Je moet me dat bier-pong spel eens uitleggen.

    tot skypes.
    XXX
    papa

  • 02 Mei 2013 - 21:43

    Charlotte Wouters:

    @ Besje!

    Hee lieve Bes ;)

    Zullen we een van dees dagen eens skypen? ;) Het is al veel te lang geleden dat we elkaar nog eens hebben gesproken (buiten nu dan :p)

    @Laurien

    jammer dat weven zo eentonig is ;)

  • 07 Mei 2013 - 17:57

    Heidi:

    Hoi Charlotte,
    fijn om je blog altijd weer te lezen.
    Je hebt precies de tijd van je leven!
    ik moest ook nog de groetjes over brengen van Jos en Blondina, we hebben jou groetjes via het kaartje aan de bomma deze week ontvangen.

    grt
    Heidi en Luc
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 56317

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: