Illegaal? Wie? Moi? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Illegaal? Wie? Moi? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Illegaal? Wie? Moi?

Door: Charlotte Wouters

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoi bloggers!

Hier weer even alles up to date zetten voor België. Vandaag is het nog exact 9 dagen voor vertrek. S p a n n e n d!

Een overzichtje van de voorbije week:

- Sinds vorige week zaterdag zijn we nog maar met ons 6'en. Groot verschil om met tienen of met zessen te wonen. Het is genieten van de rust, terwijl het eerst genieten was van de drukte. Samen ronden we stilletjes aan ons avontuur af.

- Mijn visum is nog steeds niet in orde. Na weer veel bellen (intussen heb ik al ± 200 keer gebeld), zou het er 'normaal gezien dinsdag moeten zijn'. Ik hoop dat het echt in orde want na wat research heb ik ontdekt dat ik hoogstwaarschijnlijk niet voorbij de douane geraak zonder een stempeltje dat zegt dat ik hier legaal was en ben. Allemaal die duimen in de lucht dus ; )

- Vorige week zaterdag ging ik met Sara naar de Vlindertuin; dikke leute gehad met ons tweeën. We moesten lang wachten aan de standplaats voor de 'Paramaribo - Lelydorpbussen'. Uiteindelijk vertelde een vriendelijke Surinamer ons dat we beter ergens anders konden gaan wachten. Hij bracht ons aan een straat waar nog 2 minuten later een bus passeerde. Eenmaal in de Vlindertuin hebben we daar echt zotte dingen bezichtigd. Massa's vlinders rondom ons. We deden veel moeite om een vlinder op ons te laten zitten. Het lukte maar niet waardoor Sara en ik een vlinder hebben geïmproviseerd. Echt knap.

Daarna kregen we nog een rondleiding in de vlinderkwekerij. Een vlinder heeft best een interessante levenscyclus :p. Verder kweekten ze er ook slangen en schildpadjes. Toen we voorbij de slangen kwamen, konden we ook ineens de kooitjes vol met eten, uhm muizen, zien voor de slangen. Triestig. 't Liefst van al had ik ze allemaal vrij gelaten, maar voor een of andere reden mocht dat niet :p.

- Woensdag zijn we naar het onafhankelijkheidsplein getrokken. Er werd een groot feest gegeven ter ere van 140 jaar Hindoestaanse immigratie. Knap om te zien hoe mensen op een leuke manier bezig zijn met hun godsdienst en cultuur. Achteraf een goede afsluiter bij de pizzahut, Nom Nom Nom!

- Vorige week heb ik samen met mijn stagebegeleidster mijn laatste dag ingepland. Aangezien ik dagen moet vrijhouden voor mijn visum te kunnen fixen, maak ik mijn laatste dag deze maandag (10 juni). Dan geven Chantal en ik een groot afscheidsfeest. Ik hoop dat het een leuke dag zal worden.

Voor de rest is alles nog hetzelfde. Gezellig samen iets drinken, vollebak in de zon liggen dat ik toch zeker bruin thuis kom, avondzwemmetjes...

Tot over een paar dagen in een nieuwe blog
& Tot in 't echt over 10 dagen!

Liefs
C-lotte

Ps: Bij gebrek aan foto's bij het vorige verslag... Muchos Picturos en filmpos bij dit verslagos ;)

  • 08 Juni 2013 - 22:24

    Papa & Mama:

    Charlotte, ge zijt echt veel afgevallen!
    Wat een magere benen op de fiets door de plassen.

    Wel plezant voor ne keer denk ik. Als het daarna warm genoeg is om snel op te drogen.

    We zijn ook aan het aftellen.

    En nog eens bedankt voor het cadeautje voor vaderdag. Dat was helemaal onverwacht.

    Groetjes,
    Papa&mama

  • 09 Juni 2013 - 20:09

    Jenny:

    lottie , het is bijna gedaan... t is zoals uw mama zegt WIJ TELLEN MEE AF .hopelijk zijn dinsdag uw papieren in orde. want dan ist echt wel paniek ,ma zal wel goe komen .amuseer u nog die laatste daagskes ,geniet nog van alles zowel van de zon, de regen , de drukte en alles wa surinaams is. dikke zwoenen en tot als ik u in ECHT hier bij ons thuis zie. ok sjoe mwahxxxx tot skypes

  • 11 Juni 2013 - 15:43

    Heidi, Luc, Jos En Blondina:

    Charlotte,
    een zeer fijne verjaardag.
    grt
    Heidi, Luc, Jos en Blondina

  • 15 Juni 2013 - 10:25

    Kirsten:

    Die kleine schildpad op dieje foto doet mij denken aan westvlaamse schildpadjes uit Finding Nemo!!. Hihi... ;)

  • 18 Juni 2013 - 12:43

    Laurien:

    Hahaaa, de levenscyclus van een vlinder is inderdaad fascinerend. Een simpeler schema kon bijna niet dus zelfs ik begrijp hoe het in elkaar zit, haha! :D De laatste dagen + loodjes!!xxx (Ps: niemand heeft door dat mijn reactie belachelijk laat is!)
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 56298

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: