Hooggeacht bezoek - Part 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Hooggeacht bezoek - Part 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Hooggeacht bezoek - Part 2

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

13 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen,

Vier dagen de jungle in... Dat zagen we allemaal wel zitten.
Gepakt en gezakt trokken we naar de luchthaven Zorg en Hoop. Daar stond een vliegtuigje (waarvan de luchtmaatschappij blijkbaar op de zwarte lijst staat) klaar voor ons dat ons naar de onderkant van Suriname zou brengen. De vlucht verliep vlotjes en we hadden een prachtig uitzicht op Paramaribo en daarna op één grote broccolihof. Na een uurtje vliegen kwamen we aan in Palumeu.

We kregen onze kamers toegewezen en kregen even tijd om te wennen aan de mooie omgeving. Daarna voeren we stroomopwaarts een eindje weg waarna we lekker konden terugdrijven naar onze overnachtingsplaats. Echt genieten!

Toen was het tijd om onze honger te stillen met een typische Surinaamse maaltijd. Ook bezochten we kort het indianendorpje dat offieel Palumeu noemt. Het was leuk om te zien maar ik had alles toch nog wat authentieker verwacht. Daarna was het nog wat napraten met een drankje. Hierna was een verdiende nachtrust wel op zijn plaats. Echt goed heb ik niet geslapen want ik hoorde erg veel beestengeluidjes.

De volgende dag hebben we met zen allen de Pitohill beklommen. T.o.v. Voltzberg was dit een bergje van 'keske schiet' maar het was leuk om te doen. Eerst kregen we een simpel maar lekker ontbijtje. We wandelden een dik uurtje naar de voet van de berg waarna we een 20 minuutjes naar boven klommen. Daar konden we genieten van een leuk uitzicht op het oerwoud. Na de tocht hadden we even tijd voor te douchen en te relaxen. Om 17h werden verwacht voor een les boogschieten van echte indianen. Eerst kon ik het niet goed maar na een paar keer schoot ik toch in de roos. Stef had het boogschieten wel in zijn vingers zitten. Ook papa bleek een talent te zijn. Mama zullen we maar overslaan want die bakte er niet veel van ;).

Daarna hebben we gegeten en gechilld. 's Avonds zijn we het bootje opgegaan om de miljoenen sterretjes te bezichtingen van op het water. Jammer genoeg maakte de klare lucht plaats voor enkele dikke wolken waardoor alle sterretjes verdwenen. Ik genieten van de geluidjes van het oerwoud, iets te hard genoten want ik viel in slaap op Stefs schouder.

De dag daarna zijn we naar een resort gegaan. Het domeintje lag op een uurtje varen van Palumeu. Degene die wilden, konden nog een wandeling maken in de jungle. Stef, Mama en Papa waren lekker enthousiast en gingen dus vrolijk mee. Ik verkoos de hangmat toch boven dit tochtje en settelde mij met een muziekje en een mooi uitzicht in mijn mat. Na een tijdje was ik het beu en besloot ik maar te gaan vissen. Dat is duidelijk iets dat mij niet gegeven is. Ik gaf de vissen eigenlijk eten in plaats van ze te vangen. Desondanks had ik een gezellig middagje met Elise, een meisje dat ook mee was op de trip. Toen iedereen weer terug was, aten we samen lekkere BBQ.

Na even chillen gingen we weer het water op om tussen watervallen te gaan zitten. Stef ging er al snel vandoor waar ik allesbehalve scheutig op was. De stroming was echt sterk en voorzichtig zijn was dus nodig. Op een bepaalde moment hoorde ik iedereen "help" roepen. Ik zag een badpakje met een Elise erin verdwijnen in de stroming. Gelukkig kon ze rechtkrabbelen en hielp de gids haar uit het water. Erg spannend maar ze kwam er vanaf met enkele blauwe plekken en schaafwonden.

Na dit voorval voeren we terug naar Palumeu. We aten gezellig samen en babbelden nog wat na over het pittige avontuur van Elise. Daarna gingen we slapen.

Onze laatste voormiddag in Palumeu werd besteed aan een volledige dorpswandeling. We bezochten de woners van Palumeu en leerden hun gebruiken een beetje kennen. Ze maakten waaieren van bladeren en speelden muziek op de schild van een schildpad en een pamfluit. Dit konden we ook eens proberen maar het was al snel duidelijk dat alleen papa een bekwame schildpadbespeler was.

We kregen nog een maaltijdje voor geschoteld waarbij het tijd was voor een belangrijke mededeling. De mama en de papa waren namelijk 30 jaar getrouwd en dat werd gevierd met een lekkere cake en een glaasje wijn.

Daarna was het wachten op ons vliegtuigje om weer terug te keren naar Paramaribo.
Eenmaal terug gingen mama en papa wandelen door de stad. Stef en ik besloten naar mijn huis te gaan om daar wat te socializen.

Dit leutige weekend werd afgesloten met een lekker etentje, om mama's en papa's huwelijksverjaardag te vieren.

Op naar part 3!

Liefs,
C-lotte

  • 19 April 2013 - 17:08

    Laurien:

    Eindelijk het tweede deel kunnen lezen, druk druk druk!!! Die verhalen komen me bekent voor. Is het badpakje terug helemaal in orde? En de Elise die erin zat?

    xxx
    Laurien

    Ps; inderdaad, op naar part 3!!!!

  • 23 April 2013 - 18:32

    Laurien:

    bekenD... foei!!! xxx

  • 24 April 2013 - 00:32

    Charlotte Wouters:

    Ja das inderdaad ne dikke foei waart! Je moesd beschaamt zijn!
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 56325

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: