Hooggeacht bezoek - Part 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Hooggeacht bezoek - Part 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Hooggeacht bezoek - Part 1

Door: Charlotte Wouters

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

12 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Goededag allemaal!

Het is weer even geleden maar ik heb dan ook erg leuk bezoek gehad. Mama, Papa en Stef kwamen op 1 april aan in Paramaribo. We hebben 11 dagen dikke leute beleefd.
Qua trips was onze reis te verdelen in drie delen. Ik ga dan ook, om jullie concentratievermogen niet uit te putten, drie verslagen maken in plaats van een gigantisch lang verslag.

Ik heb zo hard uitgekeken naar 1 april dat de zenuwen behoorlijk aanwezig waren. Ik was ruim op voorhand aanwezig in ons hotel en stond te popelen. Blijkbaar spreekt dat Surinamers aan want ik werd door enkele mensen aangesproken. Net toen mama, papa en Stef aankwamen was ik lekker aan het praten met een Surinamer. De keuze was snel gemaakt: Gesprek eindigen en knuffelen potverdekke! Zo blij dat ik was! We gingen gezellig eten in het pannenkoeken en poffertjescafe waarna er een cocktail volgde in 't Vat.

De eerste dag kregen we een rondleiding in Paramaribo door een gids. Het meeste wist ik al maar ik kreeg toch nog enkele leuke weetjes mee. Na de rondleiding reden we naar Peperpot, de koffie en cacaoplantage in Commewijne. Ook bezochten we Mariënburg, een oude suikerrietplantage en Nieuw Amsterdam.

's Avonds gingen we eten in een Italiaans restaurantje vlak bij ons hotel. Echt genieten!

De volgende dag vertrokken we naar Galibi, een eilandje waar zeeschildpadden hun eitjes komen leggen. Na een lange busrit, moesten we in een bootje stappen. Met dat bootje voeren we naar een eiland tegenover Galibi. Daar zouden we overnachten. Het bootje op zich was al een hele ervaring. Er werd ons verteld dat de kans wel bestond dat je nat werd. Eenmaal aangekomen aan onze overnachtingsplaats, waren we allevier zeiknat door het opspattend water.

Na de maaltijd maakten we een korte wandeling door een plaatstelijk dorpje. Om 20h moesten we ons klaarhouden om met de boot naar Galibi te varen. We zagen verschillende schildpadden eieren leggen, de eieren ingraven,...! Spectaculair om te zien maar toch een beetje triestig voor de schildpad dat iedereen er zo op stond te gapen.

Daarna een heerlijke nachtrust gehad. De volgende dag voeren we eerst naar Frans Gyana. Daar bezochten we de oude gevangenis. Dit is de gevangenis waarin de bekende Papillion zat (ik ken de pee wel niet maar kom). Na het bezoek staken we de rivier over met de boot en reden we met de bus weer naar Paramaribo.

's Avonds gingen we lekker eten in de Zus en Zo en besproken we vol verwachtingen onze volgende trip. Enkele dagen de BushBush in. We maakten onze valieskes klaar en kropen ons bed in voor een nodige nachtrust.

Zo, dat was het eerste deel van deze prachtige 11 dagen,
Het volgende verslag volgt snel!

Liefs,
C-lotte

  • 17 April 2013 - 23:25

    Laurien:

    Wij hebben de foto's meteen vrijdag al mogen bewonderen. Fijn verslag! Nu de andere 2 nog lezen!
    Ps: ik ken die pee ook niet, dus je bent niet alleen!! ;)

    xx
    Laurien
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 56315

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: