Holi Phagwa - Het feest van het jaar! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Holi Phagwa - Het feest van het jaar! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Holi Phagwa - Het feest van het jaar!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

28 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve vrienden,

Wat een heerlijke dag achter de rug. Vanaf nu voeren we een nieuwe feestvorm in voor Kerstmis, Nieuwjaar en zelfs sinterklaas! Al deze feesten vervangen we door het grote Holi Phagwafestijn. Waarom leg ik jullie dadelijk uit.

Eerst zullen we maar beginnen bij de afgelopen dagen. Mijn laatste stagedagen verliepen echt vlot. Maandag vierde ik op stage Holi Phagwa. We moesten allemaal slechte kleren en een wit shirt aandoen. We vermengden een grote regenton water met kleurstof en vulden onze flesjes. Daarna gingen we iedereen nat spuiten. Achteraf bewonderden we samen onze mooie gekleurde shirtjes.

Gisteren ben ik met de vroege gaan werken. Ik heb stiekem niet zoveel gedaan. Vooral veel gewerkt voor school en de laatste dingen op zaken gesteld nu de grote, lange paasvakantie er is aangekomen.

Vandaag ben ik eerst met Eveline & Caroline gaan shoppen. Omdat het vandaag het officieël Phagwa is, waren er weinig winkels open. Uiteindelijk toch twee leuke topjes en een shortje kunnen scoren. Hoeraaa! Daarna gingen we met zen allen naar een collega van Dimitri om Holi Phagwa in te zetten. We kregen eerst lekker te eten. Daarna werden we allemaal bestrooid met een soort babypoeder met kleurstof. De mensen zijn allemaal gastvrij. Het leek wel of we een deel van de familie waren. Kan je je voorstellen dat je tijdens Kerstmis de ganse straat uitnodigt en gezellig samen viert? Nee toch?!

Eenmaal beklad met alle kleurtjes van de regenboog, gingen we naar het onafhankelijkheidplein. Iedereen hangt er onder de kleurtjes! Er werd gedronken en gedanst. Een erg losse sfeer maakte alles nog twee keer plezant!

Nu ben ik net uit de douche. Ik heb bijna de huid van mijn lijf geschrobt. Jammer helaas houdt het poeder iets beter vast op enkele plaatsen. Zo ga ik dus vanaf nu tijdelijk met een roze en paarse borst door het leven . Ik weet niet of het gepast is om het te zeggen maar het is een gigantisch komisch zicht.

Aangezien ik morgen voor vier dagen de jungle intrek, ben ik helaas niet zo lang kunnen blijven op het plein. Morgen om kwart voor 7 komen ze ons ophalen. Hoewel ik het jammer vind dat ik nu al weer thuis ben, ben ik ervan overtuigd dat Voltzberg de absolute moeite gaat zijn!

Zo. Dat was het weer!

Liefs
C-lotte 'Regenboog' Wouters

  • 28 Maart 2013 - 10:15

    Lairoe,:

    Ik ben eerst, ik ben eerst! Wauw, da klinkt echt supertof! Ik ben voor dat we da feest hier ook invoeren! Morgen het vogelspinverhaal? ;) Superfijn verslag, Lottie!

    xxx
    Laurien

  • 28 Maart 2013 - 10:31

    Laurien:

    Btw, Supersjikke foto's en video. Ziet eruit als een feestje dat niemand zou willen missen :D :D
    Ps: Ik ben tweede, ik ben tweede!! :p
    xxx

  • 28 Maart 2013 - 15:21

    Mama:

    Dag Suzemie,

    amay,amay, heel tof!!!!
    Doet iedereen mee aan het feest of is het enkel voor jongeren?
    Heel uitbundig.
    Geniet van Voltsberg, verleg uw spin-grenzen, en nog eens voor de honderste keer wees voorzichtig!
    Liefs
    Mama


  • 28 Maart 2013 - 21:18

    Kirsten & Rutger:

    Amai! Da ziet er kei leuk uit!!

    Zijt ma voorzichtig in de jungle! Zie ma da ge nie gestoken/gebeten wordt door de pijlstaartslang.... ;) zeker foto's plaatsen als ge terug zijt hè ;)

    Veel plezier!! X

  • 29 Maart 2013 - 23:43

    Martine:

    Hoi Charlotte ,
    ik heb je blog wat gevolgd , het valt precies toch goed mee daar , maar dat ligt ook voor een stuk aan jezelf hoe je het allemaal beleefd

    Ik ben wel heeeeeel jaloers op u dat jij daar rondloopt in een topje , terwijl het hier nog bibberen is

    Allez , er wachten je ook nog leuke dagen nu je ma en pa en Stef er gaan aankomen

    Doe hen de groetjes en ik zou zeggen nog veel plezier ginder

    Groetjes

    Martine en Dirk

  • 01 April 2013 - 09:23

    Jenny :

    haalo meiske ,, ja zo n feest daar wil ik ook bij zijn ,, heel tof,, wa een plezier om daar mee mee te doen . ik hoop da je helemaal , zonder beten van insecten en slangen uit de jungle gaat komen , ma da zal wel en ja wa een geweldige prestatie GIJ MEE EEN SPIN!!! ik zou het nie durven . en ik wens jullie nog een fijne vakantie toe de volgende 10dagen. veel plezier en goe genieten ok . dikke kus
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 56316

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: