Stilte voor de storm - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Charlotte Wouters

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

22 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve vrienden!

Tijd voor mijn blog weer bij te schrijven. Ik ben al zo in de flow van Suriname dat ik veel dingen niet benoemenswaardig vind.

Alles gaat hier echt lekker. Vorige maandag hadden Chantal en ik onze tweede sessie gegeven van de samenwerkingsactiviteit voor mijn jongens. Omdat ze niet zo hecht samenleven en erg gemeen uit de hoek komen tegen elkaar, leek ons dat een erg leuk initiatief. Helaas speculaas hadden de jongens niet zoveel zin en liep de activiteit een beetje in het honderd. Op zich geen probleem want dit is weer een goede leerkans voor ons.

Dinsdag is de vaste zwemdag in de Kennedy. Ik ben voor de eerste keer in het water geweest en het was echt dikke leut. Ik heb de jongens zwemestafette laten doen.
'S avonds dacht ik:' tijd om eens te wassen'. Ik stond rustig mijn was in het wasmachine te steken wanneer er uit het niets een rat van zeker 50cm uit een rioolputje kwam gekropen. Ze was misschien niet zo groot maar in mijn herinnering weet ik dat ik bijna op het wasmachine stond. Zo'n vies beest!

Woensdag ben ik met de vroege gaan werken. We hebben samen met de begeleidersploeg teambuilding gehad. Het was plezant en op die manier was mijn ochtend ook zo voorbij. 's Avonds zijn we naar de cinema geweest voor Cat's verjaardag. We hebben een film gezien die pas eind maart uitkomt in België. '21 and over' noemt hij en het is een aanrader. Ik heb me echt ziek gelachen!
Daarna gingen Sara en ik snel drinken halen bij de Mcdonalds toen we een erg leuk bord spotten. Check zeker even de foto.

Vandaag hadden we normaal gezien een afspraak bij de Kennedystichting i.v.m. de kindtrainingen. Jammer genoeg kon deze afspraak op het laatste moment niet meer doorgaan... Bummer! In ieder geval staat er mij nog een leuke dag te wachten. We gaan vandaag namelijk meedoen aan een anti-discriminatiemars. Daarna is het feest op het onafhankelijkheidsplein. De leuke kiekjes voeg ik zeker nog toe!

Gisteren zijn er twee vrijwilligers geweest op de Kennedy. Ze vullen hun dagen hier met een vermaken van kinderen. Ze hebben een leuke bus opgemaakt en hebben deze opgebouwd tot opslagplaats voor spelmateriaal. Een erg goed initiatief als je het mij vraagt!

Zo dit was het weer voor de laatste dagen. Erg veel maak ik niet mee maar op 27 februari begint de vakantie voor mij. Vanaf dan kunnen jullie reisverslagen van jewelste verwachten! Be prepared ;).

Liefs,
C-Lotte

  • 22 Maart 2013 - 17:54

    Carla:

    ge hebt het daar echt naar u zin he ?!

    Ma da hoor ik wel graag.

    Da ge ma rap terug zijt, en dan kunne we alles gereed make voor ons spetterend kamp :D
    ik kijk er echt al hene uit.

    ah dieje foto; alij al gewete da gij ne vis waart charlotte de sprot :p
    xx

  • 24 Maart 2013 - 19:13

    Jenny:

    hey ,ge weer veel meegemaakt meiske , ge doe da daar heel goe en ge voelt u daar al helemaal thuis . ma uw vakantie begint 27maart denk ipv 27februari , ma kom klein foutje. haha leuke foto s, stoere charlotte bij de soldaten.zeg meissie doe zo verder en tot skypes ....xxx

  • 25 Maart 2013 - 10:37

    Laurien:

    Erg veel maak ik niet mee? Amai, ik vind da gij heel veel meemaakt! Ge doet het daar heel goed! Tegen dat ge terugkomt kent ge het land van binnen en van buiten. In de post vragen ze geregeld hoe da je het doet en ik moest je van Hans de groetjes doen! (Btw: ik antwoord dan altijd dat je het extreem goed doet, en dat ik heel fier op je ben ;)) In ieder geval, geniet nog heel goed, en wanneer zie ik je nog eens op skype? Laat ma iets weten.

    xxx
    Laurien
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 56321

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: