Maand 1 is passé! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Maand 1 is passé! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Maand 1 is passé!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

De eerste maand is om en dat vieren we met een schitterend verslag!

Dit weekend was erg rustig. Ik was nog erg moe en had bijna geen eetlust. Nog een beetje uitgeziekt, denk ik. We zijn wel bijna elke dag gaan zwemmen. Zalig want het was hier maar weer 36°. Het kleine regenseizoen lijkt over te zijn waardoor we elke dag wel overhit geraken en nood hebben aan een plonske.

Helaas is dit op de dagen dat ik stage doe niet mogelijk. Maandag had ik wel een leuke dag. Er waren 2 studenten die een opdracht moesten komen geven vanuit hun opleiding. Ze hadden 'tshirts bedrukken' en 'cupcakes versieren' voorzien. De grote en kleine meisjes startten met het maken van de cupcakes terwijl de andere groepen de shirts verfden. De resultaten mochten er best zijn.

Ik nam van elke cupcake een foto. Iedereen poseerde leuk met zijn gebakje behalve 1 jongen. Die moest een beetje stoer kunnen doen en liep van me weg. Normaalgezien zou ik er achteraan zijn gegaan, maar hij hing me echt de keel uit dus liep ik naar de meisjes om hun t-shirts te bekijken. Na een kwartiertje kwam C. naar mij om te vragen of ik toch een foto wou maken van zijn cupcake. Ik was heel sec tegen hem, maar binnenin was ik dolgelukkig dat ie is normaal deed.

Gisteren zijn we samen onze verblijfsvergunning in orde gaan maken. We hebben er maar 2h gezeten en dat is echt wel een record. Voorgaande studenten hadden er 4h of wel 5h gezeten omdat het zo'n rompslomp van papieren is. Wij waren er dus vrij snel buiten. Toen we terugkwamen in ons huisje kroop ik weer even mijn bed in. We waren namelijk om 6h45 vertrokken voor het MKV in orde te brengen. Wat een gekken zijn we toch?

In de namiddag zijn Eveline en ik samen gaan shoppen. Ik heb een t-shirt en een kleedje gekocht. Allemaal goedkoop maar niet van beste kwaliteit, maar dat maakt niet ;)!
's Avonds zijn we met enkele een lekkere steak gaan eten. Man, daar heb ik van genoten.

Vandaag is het weer naar stage. Ik heb ontdekt dat de jongens echt veel moeite hebben met rekenen. Ik ben allesbehalve zelfs een wiskundetalent maar ik ga toch een poging doen om hen iets bij te brengen in de wondere werelden der wiskunde ;). We zullen maar leuk beginnen en daarom neem ik Hallie Gallie mee 'Het spel met de bel'.

Ik hoop dat het goed gaat gaan!

Tot schrijfs,
Liefs van Lottie

  • 06 Maart 2013 - 16:02

    Mama:

    Dag Charlotte,

    Ja, ja 1 maand wat vliegt de tijd snel.
    En goed dat alles prima is.
    Ik denk dat je geluk hebt met al je toffe huisgenoten.

    Amay steak en fritjes? we zijn toch echte belgen eh.

    Knap dat de stage leuk is, net activiteiten die hier ook zouden kunnen gebeuren.

    Liefs
    Mama

  • 07 Maart 2013 - 11:16

    Laurien:

    Heee zusje!

    Amai, al een maand weg! Ik weet niet of jij het zo ervaart, maar de tijd vliegt toch wel. Ik vind je foto's prachtig!! Het lijkt mij zo een deugddoende reis. Alles erop en eraan! Goed weer, een uitdaging bij je stage, mooie omgeving, toffe uitstapjes, leuke vrienden,... Ik ben blij dat je helemaal op je plooi bent! Moest de heimwee toch nog binnensluipen, denk dan maar dat over 23 dagen je 3 favoriete mensen op bezoek komen!! Je doet het daar heel goed, c-lotte, grote zus is fier!

    xxx
    Laurien

  • 07 Maart 2013 - 19:32

    Jenny:

    hela meiske , het gaat inderdaad snel ,het is zoals uw zus het zegt .het zal rap 1april zijn .ik vind ook wel da je het daar goe doet en denk da het voor u ook wel goe vooruit gaat , maar ik hoop stillekes toch da je ons ook een klein beetje mist !!héhé ,wij vinden het leuk om uw verhalen te lezen en fotos te zien . ik zie da je heeeeel erg geniet van uwe frut mee biefstuk , wa ne smile joh!!!! geniet nog goe en tot volgend verhaal ik kijk er altijd naar uit ,,
    groetjes xxx

  • 08 Maart 2013 - 20:38

    Papa:

    Dag Charlotte,

    Ik heb de zwembad-foto’s nu pas ontdekt. Plezant !! zoetwater zeemeerminnen. ;-)
    Ik denk dat ik je tenen heb herkend.

    Het valt me nu ook op dat de foto’s groter zijn, en de reclame op de blog weg is. Je VIP-arrangement zal actief zijn.
    Nu kunnen we nog meer genieten van je posts.

    Amuseer je nog eh.

    Tot skypes,

    Papa
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 56327

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: