Illegaal? Wie? Moi? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Illegaal? Wie? Moi? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Illegaal? Wie? Moi?

Door: Charlotte Wouters

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

22 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Het is weer een dikke week geleden dus tijd om een blogje te schrijven voor jullie!

Ik heb de laatste tijd niet zoveel meegemaakt. De laatste we(e)k(en) hangt de pech ons een beetje boven het hoofd, heb ik de indruk.

Natuurlijk begon het allemaal met Sara's schouder. Inmiddels heeft 'tschaapke geen pijn meer maar het blijft voorzichtig zijn. Daarna brak ze de tweede keer haar batterijoplader van haar laptop. Bummer... Weer een nieuwe kopen en het is niet dat die dingen zo goedkoop zijn.

De pech kon natuurlijk niet op Sara blijven zitten en dus kreeg ik wat probleempjes. Ik kon geen geld meer afhalen waardoor ik 3 dagen zonder cash geld hebt gezeten. Best verschieten hoe veel je bezig bent met geld doorheen de dagen. Even een telefoontje naar België waarna het de volgende dag werd gefixt (Bedankt Kirstje!).

Gisteren gingen we onze definitieve machtiging tot kort-verblijf halen. Na 5x daar te zijn geweest, hoopten we nu allen dat het wel in orde zou zijn. Iedereen kon doorgaan naar het volgende kantoor voor een stempeltje te halen, behalve Charlotte. Die pipo's hadden mijn geboortedatum nl fout doorgegeven met het gevolg dat ik nu nog eens verlof moet vragen en nog eens een hele voormiddag (lees: van 07h00 tot 13h00) daar kan gaan zitten... That's my luck.

Verder heb ik erg hard gewerkt voor mijn papers want natuurlijk wordt er niet alleen verwacht om stage te lopen. Ik heb nog tot 27 mei en zit nog altijd met een 'No Spang'. Degene die niet weten wat het wil zeggen: "Geen haast, alle tijd van de wereld, Ja toch!"
Anyway, uitstelgedrag aan de top... Maar goed, het komt wel in orde.

Verder gaat alles zijn gewone gangetje... Afscheid nemen van de 'naarhuisgaanden', een etentje, een zwemmeke placeren,...

Vanaf nu een beetje meer up to date blijven, want ik moet erg hard nadenken wat ik nu net allemaal heb gedaan de laatste week.
Wat ik wel weet, is dat ik erg veel aan thuis denk. Het begint allemaal door te wegen en hoewel dat ik met een grote mond naar hier ben gekomen, is die 4,5 maanden toch stukken langer dan verwacht.
Nog 4 weken te gaan en stilletjes aan begin ik af te tellen!

Liefs,

Clotte

  • 22 Mei 2013 - 19:55

    Mama:

    Niet te lang uitstellen eh voor de papers, zet er maar wat "spang" achter!!

    Wij tellen zeker ook af, nog eventjes,

    we duimen dat volgende week de machtiging tot kortverblijkf in orde is......

    Liefs
    Mama

  • 22 Mei 2013 - 22:13

    Carla:

    en ik tel mee af, de mama van jasper van de chiro vroeg me ook wanneer ge terug kwm. dus iedereen mist u hier wel zanne!!

    kop omhoog voor die laatste weken.. ge gaat da daar nog goe doen !! xxxx

  • 25 Mei 2013 - 08:20

    Jenny:

    hey lottie , jaja das waar ge hebt daar de laatste maanden veel meegemaakt , gelukkig nie al te veel erge toestanden ,ale ja paar uitgezonderde.ge hebt die maanden goe doorstaan in suriname . maar inderdaad het aftellen is bij mij al lang begonnen want het gemis word nu alleen nog maar erger .ben blij da het nog maar efkens is ,wij zien er allemaal naar uit .amuseer u daar en geniet nog van al de mooie dingen en vooral van de zon want die is hier nergens te zien ,, ma gij gaat die meebrengen voor ons é!! doe da daar nog goe en doe vooral nog alles wa je wil en kan doen ik zie uit naar 18juni , dikke knuf van ons allemaaalxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmwah
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 56314

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: