De aankomst! - Reisverslag uit Tessenderlo, België van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu De aankomst! - Reisverslag uit Tessenderlo, België van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

De aankomst!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Februari 2013 | België, Tessenderlo

Hallo allemaal,

Aangekomen in Suriname! Wat een lange rit. De vlucht verliep prima, enkel niet zo schitterend eten en een jengelende kleine twee plaatsen voor ons. Eenmaal geland en uit de vlieger gestapt, kreeg ik echt een klopke! Warm zeg, amai. Daarna moesten we nog een uur wachten vooraleer onze tijdelijke verblijfsvergunning in orde was. Eindelijk konden we naar ons huisje.

Eens we vertrokken waren, was ik helemaal gedesoriënteerd. Ze rijden hier links en dat is erg vreemd om mee te maken als je rechts gewend bent. Onze zelfzekere taxichauffeur reed wel meer rechts dan links om voorbij te steken ;).

Wat een aankomst, we stapten uit het busje en werden ontvangen door een hoop Belgen en Nederlanders. Sommige verbleven ook in dit huis. Het was een gezellige bende en we kregen een rondleiding in het huis. Niet dat het de grootste luxe is, maar ik heb toch een fancypancy kamer :p.

Nadat we alles hadden uitgepakt zijn we met een Neerpeltse vrijwilliger die aan ons huis zat, op zoek gegaan naar een winkel. Na een 15 minuten stappen, vonden we een winkeltjel. Het wandelingetje was echt plezierig. Marjolijn leerde ons hoe je de straat hier moet oversteken en hoe je moet reageren op het massa's gefluit en "héééééééé meijjsje. Gaa je meeej? Ja toch,...". Erg grappig.

Na een nachtje van 4 uur ben ik opgestaan en dat ben ik niet gewoon. Het is hier te warm om goed te kunnen slapen dus acclimatiseren de boodschap.

Zo mijn eerste ervaringen met Paramaribo,

Tot snel,
C-Lotte

  • 06 Februari 2013 - 13:39

    Laurien:

    Amai, schitterende kamer! Leuk dat de pinguïn zijn rechtmatige plaats al heeft ingenomen! Goed dat je daar zoveel mensen om je heen hebt, dat gaat zeker helpen tegen de heimwee. Ik vond het heel fijn om van je te horen op skype en zo te zien gaat alles goed. Als ik uit mijn eigen ervaring mag spreken, gaat het slapen nog wel een tijdje niet zo vlot gaan. Wennen aan de warmte en ervan genieten is de boodschap. Hier is het ten slotte maar 5°C :) met geluk... Adios amigo, veel plezier en tot schrijfs!

    xxx

  • 06 Februari 2013 - 14:32

    Carla:

    oohh super om te hore.. en geweldig da ge gewoon uwe chiro trui aan hebt!! en hejel stoem da ik nie fatsoenlijk kan skype op kot!!

    ma volgende week is het krokus verlof, dus dan kunne we skype à volonté! geniet er ma van he charlotje, ik ga zo jaloers zijn as gij mee een bruin kleurke terug komt :D

    salukes protje!! xx

  • 06 Februari 2013 - 17:02

    Kim:

    Ik ben strontjaloers op je! x

  • 06 Februari 2013 - 18:13

    Kirsten:

    Ben blij dat je goed bent aangekomen...
    Waaw!! De kamer ziet er goed uit!! Ik denk ni dat je iets te kort gaat komen ;)

    Tot snel!!

  • 06 Februari 2013 - 18:14

    Kirsten:

    P.S. Je moet je land nog aanpassen in je instellingen ;) er start nog altijd België

  • 06 Februari 2013 - 19:00

    Jenny:

    helaba , blij om al iets te horen van u en da je goed aangekomen zijt. het ziet er allemaal goe uit de kamer , het weer, veel vrienden . ge gaat u daar wel amuseren , ik heb al heeel veeeel aan u gedacht , ma kom da zal wel beteren , groetjes van ons allemaal xxxx

  • 06 Februari 2013 - 20:23

    Monique:

    Hey Charlotje
    goed aangekomen lees ik dat is al een goed begin, zo maar verder en dan komt dat allemaal dik in orde. dit zal voor u een half jaar worden om nooit te vergeten, geniet ervan!!!
    maar kom na dat half jaar veilig en wel terug thuis hé.
    groetjes en een dikke kus!!!

  • 06 Februari 2013 - 22:11

    Charlotte Wouters:

    Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Leuk om te weten dat er zoveel mensen begaan zijn:)
    Groetjes
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 56306

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: