Aftellen geblazen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu Aftellen geblazen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Wouters - WaarBenJij.nu

Aftellen geblazen!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

30 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Aloha koud België!

Aangezien ik alleen maar hoor dat het slecht weer is, lijkt het me hoogtijd om weer naar huis te komen. Dan is er toch weer wat zon in't straat ;)

De weken zijn heftig emotioneel. Bijna iedereen zit een beetje met een 'ik-wil-naar-huis-gevoel' en natuurlijk gaat daar ook iedereen anders mee om.
De ene moment geniet ik met volle teugen terwijl ik 2 seconden later verschrikkelijk hard smacht naar mijn eigen echte thuis. De plaats waar ik altijd lieve woordjes en altijd lekker eten krijg. De plaats waar er altijd ruimte is voor een dikke knuffel,...! -Hoe emotioneel hé;)-

Buiten uitermate emotioneel is de laatste week ook erg druk geweest. Ik had maandag een deadline. Heel vrijdag, zaterdag en zondag heb ik doorgeknald om twee papertjes mooi te kunnen doorsturen. Er was zelfs amper tijd om even ontspannend te gaan zwemmen. In ieder geval zijn de papers ingediend en zijn we nu weer zen.

Normaal gezien zou ik samen met Dimitri zaterdag naar de scouts gaan - Bij gebrek aan Chiro, anders was het niet waar geweest ;) - Aangezien ik meer werk in de papers moest steken dan verwacht, heb ik het uitgesteld naar deze week. Ik ben nieuwsgierig naar wat de Surinaamse jeugdbeweging net inhoudt.

Verder is mijn MKV (=Machtiging tot kortverblijf) nog steeds niet in orde -Sebiet kan ik nog nie naar huis komen Ö Stel u voor-. Ik heb vandaag exact 47(!) keer gebeld. De uiteindelijke boodschap die ik kreeg was: "bel je vrijdag even terug?". Valt nu dood. Surinaamse overheidszaken, de zorg, het onderwijs, de vreemdelingendiensten,... Het trekt op niks.
Afwachten en hopen dat ik het volgende week kan gaan halen!

Verder is stage erg vermoeiend maar nog steeds leerrijk en leuk. Morgen ga ik toestemming vragen, alsls het mag, zwier ik er foto's op van de jongens van de leefgroep. Als het niet mag, zal het een vrij fotoloze blog worden ;)

Tot snel,
Liefs Charlotte


  • 30 Mei 2013 - 06:38

    Jenny:

    oharme meiske , nie emotioneel worden daar zalle die laatste daagjes , geniet er nog een beetje van . wij tellen met u mee af en het gaat zo weer voorbij zijn, ga daar nog maar is goe chiro geven , laat u maar is goe gaan want gij kunt da als de beste en ik weet da .dus lottie hou u nog even sterk é en hopelijk zijn uw papieren volgende week in orde !! stel u voor !!! ma nee gij , komt allemaal goe .dikke knuf nog van ons allemaal xxxxx mwah

  • 30 Mei 2013 - 09:25

    Carla:

    Volhoude nondeju!

    ge moet nu gwn die laatste weke knalle en het allerbeste er van maken. Schuif die emoties maar efkes aan de kant :) want dit zijn u laatste dage van een plaats waar ge nie snel terug komt. dus daar MOET ge gewoon nog van geniete.

    want als gij terug bent is er zeeën van tijd om hier te stralen!

    komaan he lotje ;)
    xxxx

  • 30 Mei 2013 - 11:22

    Laurien:

    Gij zijt toch een emochick eh! 't Zijn de laatste loodjes, en die wegen het zwaarst, maar het gaat voorbijvliegen. 't Is de hopen dat ze vaart zetten achter uw papiertjes want het zou niet voor mee te lachen zijn als je nu daar zou moeten blijven. Ik ben in ieder geval aan het aftellen tot uw thuiskomst en volg je laatste avonturen met aandacht. Het ga je goed, zusje, tot binnenkort!!!

    Vele groetjes, lieve snoetjes, dolle koetjes, tweety voetjes ;) ;)
    xx
    Laurien

  • 30 Mei 2013 - 15:05

    Mama:

    Genieten, genieten, genieten, net als Carla zegt kom je er ooit nog????
    We duimen dat de papieren er volgende week zijn, want daar krijgt ge het toch wel van op de zenuwen.
    Nog veel deugd en tot op skype

    Dikke kus mama en papa

  • 04 Juni 2013 - 20:37

    Heidi En Luc:

    Hoi Charlotte,
    Hoe ver staat het met je papieren? Is er al wat schot in de zaak gekomen. 't is wel spannend hoor. We zien je graag terug. Gezien het zonnetje nu al begint te schijnen in 't straat, gaat het waarschijnlijk een hittegolf zijn als je hier bent.
    grt en tot gauw
    Heidi en Luc
Charlotte

Hallo lieve familie, vrienden, sympatisanten, ... Bijna 5 maanden ga ik vertroeven in het ongetwijfeld prachtige Suriname. Op deze blog zal ik jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden over mijn belevenissen en ervaringen. Ook zullen de bijpassende foto's zeker niet ontbreken! Veel leesplezier en tot snel! PS: hopelijk kan ik snel mijn profielfoto veranderen naar een zomers kiekje vanuit Suriname ; )

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 56291

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

C-lotte in Suriname

Landen bezocht: